En effektiv løn- og personaleadministration
– de digitale udfordringer og løsninger
Regeringen og KL har aftalt et moderniserings- og effektiviseringsprogram (MEP,) der skal understøtte kommunerne i at udvikle og modernisere den kommunale service inden for stramme økonomiske rammer.
Foreningen af offentlige HR chefer byder velkommen til
en spændende og aktuel temadag
Torsdag, den 25. oktober 2018, Kl. 9.00 – 15.45
Trinity Hotel & Konference Center
Gl. Færgevej 30, 7000 Fredericia
Et af programpunkterne i MEP er en effektiv varetagelse af lønfunktionerne i det offentlige. Løn- og personaleadministration er karakteriseret ved arbejdsprocesser, som ofte er transaktionstunge, især de mange lønindberetninger.
Kravet om mere effektiv løn- og personaleadministration og typisk færre ressourcer stiller både krav til de ansatte i lønafdelingerne, øgede krav til digitale løsninger og måske til anvendelse af robotteknologi.
Spørgsmålet er: Hvor er lønafdelingerne og robotterne (RPA) på vej hen?
Foreningen af Offentlige HR Chefer kikker i ”krystalkuglen” for at besvare spørgsmålet på denne højaktuelle temadag ved at fokusere på de udfordringer, som medarbejderne i kommunernes løn- og personaleafdelinger møder.
Der vil blive vist en række cases og eksempler på digitale løsninger og robotteknologi præsenteret af forskellige kommuner og IT leverandører.
Dagen henvender sig især til løn- og personalechefer, teamledere og de mange lønkonsulenter i det offentlige, som vil kunne hente inspiration fra eksperter og kolleger.
Tilmeld dig senest den 12. oktober 2018. Husk – princippet ”først til mølle”!
Download indbydelse og program som pdf